» POCA VISTA Els peresosos són uns animals que no tenen bona vista. Però què passaria si el Kau tingués una vista tan o més bona que la d'una àguila? Mentrestant, el Jep busca niu per anar-se'n a viure tot sol.
JASMINE & JAMBO
» LA NOTA FINAL T1 - 15 S’acaba la tardor: quan caigui l’última fulla de l’arbre començarà l’hivern. El JAMBO fa una cançó per acomiadar l’estació i comença a tocar-la fent voltes a l’arbre. Però s’adona que ha desaparegut l’última nota de la cançó: així, no la pot acabar i sempre ha de tornar-la a començar. Quan ja estan farts de fer voltes infinites, la JASMINE descobreix que a dalt de l’arbre ja no hi queden fulles, però si alguna LALALÀ amagada que els pot ajudar.
» COM CERVESA PER LA XOCOLATA T1 - 6 Com cervesa per la xocolata En Tomeu Caldentey torna a IB3 amb Fusions, un programa on el prestigiós xef afrontarà un gran repte culinari: mesclar dues receptes que en un principi sembla que no tenguin res a veure. Ho aconseguirà amb l'ajuda, cada setmana, de dos amants de la cuina anònims, però de gran talent. En el programa d’aquesta setmana col•laborarà amb na Paola, una joiera que posa en els seus pastissos la mateixa delicadesa que en el metall, i amb en Xisco, un aficionat a la cervesa que la fa servir fins i tot en els aguiats. El resultat de fusionar un plat dolç i un salat serà espectacular. 56’07”
» ROQUES I ENTRANYES DE MENORCA El programa d’aquesta setmana ens du a conèixer les entranyes de Menorca. Una de les visites més especials d’aquesta setmana és la de Sa Font de Sa Vall, una font d’aigua natura que inunda una cova al municipi des Migjorn,. Tot i que l’aigua està a només 10 graus de temperatura, Shanti s’introdueix per veure aquesta cova tan especial... com tenebrosa. Sens dubte, la roca per excel•lència de Menorca és el marès, emprat antigament per a la construcció. Avui ens queden les pedreres, i Ben Trobat ens en mostra dues. La primera és la de Santa Ponça, a Alaior, avui sense activitat; la segona és la de Robadones, as Castell, actualment refugi d’embarcacions dels Amics de la Mar, un lloc misteriós i on es respira una pau indescriptible. En aquesta entrega de Ben Trobat, en Shanti també recorrerà alguns llocs quasi inaccessibles de la costa nord, i ho farà a Cavall. Anira, per exemple, a Ses Fontanelles, una cala verge emblemàtica de Ciutadella. I la immersió d’aquesta setmana ens permetrà descobrir una entranya submarina. el Formatge Suís, una formació espectacular a pocs metres de l’Arenal den Castell.
» PLAERS DE LA TRAMUNTANA Programa documental que realitza un viatge pels racons i les històries més singulars de la Serra de Tramuntana. L’objectiu és conèixer els secrets, les vivències, les curiositats i l’empremta que els homes han deixat, al llarg dels segles, a una terra que fou declarada Patrimoni Mundial, en l’apartat de paisatge cultural, per l’UNESCO l’any 2011. Al capítol titulat ‘Plaers de la Tramuntana”, els dos presentadors Miquel Salamanca i Alícia Garau descobriran el sabor dolç d’un vi que va tenir molt protagonisme a la zona de Banyalbufar. Es tracta de la malvasia, un tipus de raïm originari de Grècia que enamorà al rei Carles I d’Aragó, l’impulsor del seu cultiu durant el segle XVI. Coneixerem perquè es va començar a produir, què va provocar la seva desaparició i com, des de fa unes dècades, treballen diverses famílies que han recuperat el seu cultiu. En aquest viatge ple de sabors, també visitarem el Parc natural de Sa Dragonera, el puig i la finca d’Es Galatzó i farem un recorregut per les principals cases de possessió de la Serra de Tramuntana. L’objectiu, conèixer com funcionaven les estructures de senyors, amos i pagesos que ajudaven a fer productiva les terres de muntanya. En aquesta visita, descobrirem els elements patrimonials que ens han deixat llocs tan espectaculars com Sarrià, Pastorix o Son Marroig i esbrinarem com algunes famílies han trobat una sortida diferent per tal de poder continuar mantenint les infraestructures de les antigues possessions. Presenta: Miquel Salamanca i Alícia Garau.
Vides de Rondalla és un viatge apassionant a través de les rondalles i llegendes de les Illes Balears, un programa que ens convida a redescobrir la màgia d’aquestes històries que han passat de generació en generació. De la mà de Maria de la Pau Janer, ens endinsam en un univers de narracions plenes de misteri, saviesa popular i emocions intemporals, tot connectant-les amb el nostre present. Cada episodi explora una rondalla emblemàtica a través d’entrevistes amb convidats especials: experts en cultura i folklore, artistes, escriptors i testimonis que ens ajuden a entendre la vigència i l’impacte d’aquestes històries en la societat actual. A més, les localitzacions icòniques on es filma el programa reforcen la seva atmosfera evocadora, transportant-nos als escenaris on es forjaren aquestes narracions. Amb una combinació única de tradició i modernitat, Vides de Rondalla és més que un programa: és una experiència immersiva que uneix cultura, art i reflexió, obrint una finestra a les nostres arrels i a l’ànima de Mallorca. Perquè les rondalles no són només relats del passat, sinó que també ens parlen del present i ens ajuden a imaginar el futur. No et perdis Vides de Rondalla, on les paraules d’ahir cobren vida avui. » Tomeu Penya i N’Espardenyeta" A Vides de Rondalla, Maria de la Pau Janer ens guia a través de la divertida i enginyosa rondalla de N’Espardenyeta, una jove valenta que utilitza la seva astúcia per burlar-se d’un Rei ambiciós. Amb Tomeu Penya com a convidat especial, el programa combina les seves reflexions sobre la música i la vida amb els temes de la rondalla: humor, rebel·lia i perseverança. Entre entrevistes, escenes captivadores de la història i moments d’humanitat, aquest capítol ens recorda la força de la creativitat per superar qualsevol obstacle. Una experiència única que connecta tradició i modernitat, homenatjant la cultura mallorquina.
Un jutge dicta l'obertura de judici contra el president del Parlament, Gabriel Le Senne. Desallotgen un centenar d'okupes de l'hotel Bellevue, a Alcúdia. El coordinador d'Esquerra Unida a les Balears, Juanjo Martínez, dimiteix després de ser acusat d'abusos sexuals. L'Avarca de Menorca fa història en proclamar-se campió de la Copa de Reina. .
» PARKINSON
IB3 NOTÍCIES CAP DE SETMANA MIGDIA
EL TEMPS CAP DE SETMANA MIGDIA. INFORMACIÓ METEOROLÒGICA
» Pesca submarina per sa badia de Palma, navegació amb un llaüt de vela llatina Títol Pesca submarina per sa badia de Palma, navegació amb un llaüt de vela llatina i classe de dos gran regatistes. Avui, en Pedro Carbonell farà pesca submarina amb una colla d’amics de sempre per sa Badia de Palma. Viuran una jornada emocionant i faran captures molt variades. En Manolo Barahona sortirà a navegar amb el Tucis, un llaüt de vela llatina. Gaudiran d’un dia espectacular a la mar i acabaran berenant a bord des primer trampó de sa temporada. N’Ana Alonso viurà un entrenament de sa Classe Mixta Nacra 17 amb dos grans regatistes, n’Olga Maslivets i n’Íker Martínez. Coneixerem ses peculiaritats d’aquesta modalitat o gaudirem de maniobres espectaculars També aprendrem a cuinar bacallà amb col i patató.
DISSABTE DE CINC DIES
» FUTBOL 1ªRFEF: ATLÉTICO MADRID B - UD IBIZA
IB3 NOTÍCIES CAP DE SETMANA VESPRE
EL TEMPS CAP DE SETMANA VESPRE INFORMACIÓ METEOROLÒGICA
CINEMA " LA NIEBLA Y LA DONCELLA "
No sempre les coses són com semblen i sovint, el que sembla obvi no resulta ser real. Al sergent Bevilaqua, de la Guàrdia Civil, li encomanen la tasca d'investigar la mort d'un jove a l'illa canària de la Gomera. Tot apuntava cap a Juan Luis Gómez Padilla, polític de renom a l'illa, al qual un tribunal popular va absoldre malgrat l'aparent evidència de les primeres perquisicions. El sergent i el seu inseparable cap Chamorro intentaran aclarir aquest embullat cas, amb pressions polítiques i amb la dificultat afegida d'intentar no aixecar suspicàcies en reobrir un cas que els seus companys donaven per tancat.
» DISCULPES ACCEPTADES T2 - 7 Treufoc torna amb un nou cas que posarà a la policia judicial entre dos focs. El grup d’homicidis, amb la inspectora Aina Anglada al capdavant, haurà de descobrir qui és l’autor d’una sèrie de terribles assassinats sense mòbil aparent, un monstre que anirà sembrant la por per tota Mallorca davant la impotència dels investigadors. Treufoc està interpretada per Queralt Albinyana, Salvador Miralles, Sergi Baos i Paloma Navarro. La mort de la doctora Cabot agafa per sorpresa a tots els membres del departament d’homicidis. Ningú es pot creure el que ha passat, i sembla que el seu homicidi no té cap relació amb els crims de l’assassí del rostoll. L’inspector Garau serà l’encarregat d’investigar el crim de la doctora, mentre els companys de na Cabot ploren la seva mort. Mentrestant, en Dani Pinya i na Marina segueixen investigant la compravenda de terrenys i el sergent Pep Homar continua amb l’entrevista de na Maya, l’amiga de la seva filla Bel que és a Londres.
IB3 NOTÍCIES CAP DE SETMANA VESPRE
EL TEMPS CAP DE SETMANA VESPRE INFORMACIÓ METEOROLÒGICA
» COM CERVESA PER LA XOCOLATA T1 - 6 Com cervesa per la xocolata En Tomeu Caldentey torna a IB3 amb Fusions, un programa on el prestigiós xef afrontarà un gran repte culinari: mesclar dues receptes que en un principi sembla que no tenguin res a veure. Ho aconseguirà amb l'ajuda, cada setmana, de dos amants de la cuina anònims, però de gran talent. En el programa d’aquesta setmana col•laborarà amb na Paola, una joiera que posa en els seus pastissos la mateixa delicadesa que en el metall, i amb en Xisco, un aficionat a la cervesa que la fa servir fins i tot en els aguiats. El resultat de fusionar un plat dolç i un salat serà espectacular. 56’07”
» ROQUES I ENTRANYES DE MENORCA El programa d’aquesta setmana ens du a conèixer les entranyes de Menorca. Una de les visites més especials d’aquesta setmana és la de Sa Font de Sa Vall, una font d’aigua natura que inunda una cova al municipi des Migjorn,. Tot i que l’aigua està a només 10 graus de temperatura, Shanti s’introdueix per veure aquesta cova tan especial... com tenebrosa. Sens dubte, la roca per excel•lència de Menorca és el marès, emprat antigament per a la construcció. Avui ens queden les pedreres, i Ben Trobat ens en mostra dues. La primera és la de Santa Ponça, a Alaior, avui sense activitat; la segona és la de Robadones, as Castell, actualment refugi d’embarcacions dels Amics de la Mar, un lloc misteriós i on es respira una pau indescriptible. En aquesta entrega de Ben Trobat, en Shanti també recorrerà alguns llocs quasi inaccessibles de la costa nord, i ho farà a Cavall. Anira, per exemple, a Ses Fontanelles, una cala verge emblemàtica de Ciutadella. I la immersió d’aquesta setmana ens permetrà descobrir una entranya submarina. el Formatge Suís, una formació espectacular a pocs metres de l’Arenal den Castell.
PAISATGES
» PLAERS DE LA TRAMUNTANA Programa documental que realitza un viatge pels racons i les històries més singulars de la Serra de Tramuntana. L’objectiu és conèixer els secrets, les vivències, les curiositats i l’empremta que els homes han deixat, al llarg dels segles, a una terra que fou declarada Patrimoni Mundial, en l’apartat de paisatge cultural, per l’UNESCO l’any 2011. Al capítol titulat ‘Plaers de la Tramuntana”, els dos presentadors Miquel Salamanca i Alícia Garau descobriran el sabor dolç d’un vi que va tenir molt protagonisme a la zona de Banyalbufar. Es tracta de la malvasia, un tipus de raïm originari de Grècia que enamorà al rei Carles I d’Aragó, l’impulsor del seu cultiu durant el segle XVI. Coneixerem perquè es va començar a produir, què va provocar la seva desaparició i com, des de fa unes dècades, treballen diverses famílies que han recuperat el seu cultiu. En aquest viatge ple de sabors, també visitarem el Parc natural de Sa Dragonera, el puig i la finca d’Es Galatzó i farem un recorregut per les principals cases de possessió de la Serra de Tramuntana. L’objectiu, conèixer com funcionaven les estructures de senyors, amos i pagesos que ajudaven a fer productiva les terres de muntanya. En aquesta visita, descobrirem els elements patrimonials que ens han deixat llocs tan espectaculars com Sarrià, Pastorix o Son Marroig i esbrinarem com algunes famílies han trobat una sortida diferent per tal de poder continuar mantenint les infraestructures de les antigues possessions. Presenta: Miquel Salamanca i Alícia Garau.
» No només de pa viu l’home No només de pa viu l’home. És evident que l’home necessita menjar per sobreviure però per sentir-se ple també necessita alimentar l’esperit. Aquesta setmana a Això és mel gaudirem d’un programa que despertarà sa nostra part més mística . Començarem parlant amb el metge homeòpata Carles Amengual qui ens donarà els quatre pilars per una alimentació sana i plena. En Tomeu Caldenteny cuinarà amb en Joan Coll del restaurant vegetarià Es Ginebró , qui prepararà un plat depuratiu. En Toni Gomila aprendrà els secrets de la tècnica xinesa del Chi Kung i anirà fins a Eivissa per veure d’aprop la màgia de l’illot des Vedrà. En Toni i den Tomeu xerraren sobre religions i espiritualitat i la seva relació amb l’alimentació amb el teòleg Pere Fullana. En Tomeu Caldenteny visitarà en Tomeu Morro d’Arc al Cel qui explicarà la riquesa dels blats antics i la simbologia del pa dins en món espiritual. I per acabar en Toni entrevistarà a n’Elisabet Abeyà qui parlarà sobre la figura d’en Joan Mascaró.
» DOLÇOS T5 - 3
BALEARS DES DE L'AIRE. EXTRA
» Inca, Llubí i Búger
PÍNDOLES CUINA AMB SANTI TAURA
» ALADROCS CUSTOMIZATS