Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Els niguls han impedit una experiència completa
Unes 1.600 persones s’han congregat a la Seu per assistir al fenomen lumínic pel qual la llum que travessa una de les rosasses de l’edifici se situa just sota l’altra, en aquest diumenge, dia de la Candelera. La catedral ha obert les portes a les 8 del matí, però no s’ha pogut veure el vuit de la Seu complet, perquè a les 9 els niguls han tapat el sol. No obstant això, sí que s’ha pogut contemplar el reflex de colors.
La Capella de la Seu ha interpretat, en el moment en què estava prevista la simetria, dues peces musicals, “Aubada”, de Miquel Tortell, amb lletra de Marià Aguiló, i el “Laudate Dominum”, del compositor català contemporani Josep Vila. A les 10.15 h, ha tingut lloc l’eucaristia amb motiu de la presentació del Senyor al temple, que se celebra el dia de la Candelera, i que s’ha pogut seguir en directe, com cada diumenge, per IB3 Televisió.
La celebració, presidida pel degà-president de la Seu, Antoni Vera, s’ha iniciat amb una processó amb els ciris encenent-se com a símbol de la llum que dona Jesús. Sota el nom de “Festa de la Llum”, la catedral vol recuperar una tradició cultural històrica d’origen grec i romà, que va ser cristianitzada pel papa Gelasi l’any 496.
El cristianisme, 40 dies després de Nadal, celebra la festa de la Candelera, que commemora la presentació de Jesús al temple de Jerusalem i la purificació de sa mare, Maria. Aquest ritual, associat a la cultura jueva, es desenvolupava al voltant de l’oferta i la benedicció de candelers de cera. La construcció històrica de la litúrgia cristiana dedicada a la Candelera ha identificat aquesta commemoració com la Festa de la Llum.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Aquest dijous s'ha presentat l'acte i s'ha fet un assaig general
L'assistència de gent ha estat tan multitudinària que algunes persones han hagut de quedar a fora