Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Fàtima Zohra El Krouti va donar a llum el seu fill Nil, que ha pesat 3.300 grams
Fotografia proporcionada per l'Àrea de Salut de Formentera i Eivissa.
71El primer naixement de l’Hospital de Formentera d’aquest 2023 s’ha fet esperar fins al dia 10 de gener. A les 21.44 hores d’aquest dimarts de part normal (part eutòcic) va néixer Nil Tur El Krouti, amb un pes de 3.300 grams en un part normal atès per la matrona Ana Olmeda.
Segons ha informat l’Àrea de Salut de les Pitiüses, Nil és el primer fill de Vicent Tur, natural de Formentera, i de Fàtima Zohra El Krouti, del Marroc. L’any passat, la primera formenterera va ser Ela Giménez que va néixer el dia 1 a les 12.14 h.
En 2022 s’han atès a Formentera 43 parts, un 35% menys que en 2021, any en el van passar pel paritori de l’Hospital 67 dones. La taxa de cesàries es manté en excel·lents nivells, com a indicador de qualitat hospitalària, i se situava al novembre en el 12,8% i en 2021 va ser del 13,4%, complint així amb les indicacions de l’OMS (Organització Mundial de la Salut) que recomana taxes per sota del 15%.
L’esforç d’adequació de les taxes de cesàries en l’Àrea de Salut ha estat molt important ja que fa una dècada estaven en tots dos hospitals per sobre del 30%.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes
A conseqüència de la col·lisió, tots dos vehicles s'han pres foc