Logo IB3N
X

10 milions d’euros per a 8.000 empreses i 15.000 vehicles

El Govern reparteix les ajudes al sector del transport per pal·liar els efectes de la guerra a l'Orient Mitjà

28/05/2026

10 milions d’euros per a 8.000 empreses i 15.000 vehicles

56

El Govern posa en marxa les set línies d’ajuda per al sector del transport per pal·liar els efectes de la guerra a l’Orient Mitjà. Dels 9,85 milions d’euros prevists per a les ajudes, els taxistes de les Balears en rebran 500.000, i això suposa entre 200 i 220 euros màxim per vehicle. Una quantitat que, diuen, no cobreix les pèrdues.

Insuficient també per al transport de mercaderies, que rep la partida més alta, 6 milions d’euros. En el cas d’empreses i autònoms, les ajudes poden arribar als 2.200 euros per vehicle. Amb un import màxim de 16.500 euros per autònom i de 160.000 euros per a empreses. Tanmateix, asseguren que acumulen pèrdues i temen que hi hagi empreses que hagin de tancar.

El transport discrecional rebrà 750.000 euros, que es tradueixen en fins a 425 euros per vehicle, amb un màxim de 90.000 euros per empresa. Per la seva banda, els VTC rebran 100.000 euros. Aquesta línia d’ajudes també preveu una partida de 2 milions i mig per al desballestament de camions i autobusos de més de 10 anys. Unes ajudes que beneficiaran 8.000 empreses i 15.000 vehicles de les Balears.

Ara comença el procés d’informació pública, després s’obrirà el termini de sol·licituds, que durarà 15 dies. Es concediran per ordre de registre d’entrada i amb una bonificació del 5% per a Eivissa i Menorca i del 10% per a Formentera per pal·liar la doble i la triple insularitat.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT