X

17 dones són més visibles a partir d’avui a les places i els carrers des Mercadal

Les han triat els alumnes de l'escola Verge del Toro i ocuparan, temporalment, el nom de vies públiques del municipi

04/03/2026

17 dones són més visibles a partir d’avui a les places i els carrers des Mercadal

11

Els alumnes del CEIP Mare de Déu del Toro, as Mercadal, han sortit avui al carrer amb un objectiu clar: reivindicar el paper de les dones del municipi. Han penjat 17 plaques simbòliques amb noms de dones que han estat importants per al poble. Una manera de fer visibles històries que, fins ara, gairebé no apareixen als carrers ni a les places.

Entre els noms triats hi ha Margarita Borràs, primera dona regidora de l’Ajuntament des Mercadal; Loli Ametller, primera policia tutor del municipi, molt estimada pels vesins i pels més petits; Rita Melià, mestra i jutgessa de pau des Mercadal; o les mestres d’escola, pel seu paper en l’educació de les noves generacions.

Les plaques estaran penjades durant tot el mes de març amb un desig molt clar: que les dones no siguin mai més oblidades. Potser encara no ho saben, però amb un gest tan senzill com aquest, els més petits han començat a canviar la història… carrer a carrer.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT