Una parròquia de Palma acull famílies que han quedat sense sostre
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
El Servei de Microbiologia de l'Hospital ha detectat per primera vegada dos casos de la VOC 1.1.318. Fins al moment no s'han detectat casos de la variant de l'Índia
El Servei de Microbiologia de l’Hospital de Son Espases ha detectat dos casos d’una nova variant del coronavirus que prové de la Costa d’Ivori. També ha revelat que, de 87 casos analitzats, 18 presenten la mutació de la variant britànica E484K, que determina “una certa disminució de l’eficàcia de les vacunes disponibles”.
Segons ha detallat en un comunicat la Conselleria de Salut, entre aquests 18 casos per primera vegada hi ha dos casos de la VOC 1.1.318. Han estat detectats a Mallorca provinents de Costa d’Ivori, mentre que la resta són variants ja detectades anteriorment.
En concret, hi ha sis casos de la variant nigeriana (B.1.525), cinc a Mallorca i un a Menorca, tres casos de la variant novaiorquesa (B.1.526), dos a Mallorca i un a Menorca, i set casos de la variant brasilera, sis a Mallorca i un a Eivissa. Fins al moment no s’han detectat casos de la variant de l’Índia.
No obstant això, la variant anglesa continua sent la predominant, amb un 77% dels casos. Així, dels 87 casos analitzats, 67 pertanyen a la variant britànica, que continua sent la predominant en el conjunt de les Illes.
D’aquesta manera, la Unitat de Genòmica Microbiana del Servei de Microbiologia de l’Hospital Son Espases ha detectat una nova variant del SARS-CoV-2 en aquesta darrera tanda de seqüenciació, corresponent a la segona i tercera tanda d’abril, en la qual s’han analitzat aquests 87 casos.
Els resultats han estat comunicats a la Direcció General de Salut Pública i Participació i al Centre Nacional de Microbiologia. Des de l’inici de la pandèmia, aquesta Unitat ha seqüenciat el genoma de més de 1.200 casos de covid-19 a Balears.
Es tracta d’uns dels centres de l’Estat que més mostres de SARS-CoV-2 ha seqüenciat, molt per sobre de les recomanacions del Ministeri de Sanitat i del Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties (ECDC).
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Una quinzena de persones compartiran sopar i companyia amb aquesta iniciativa solidària