Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Els estudis de contaminació per fertilitzants continuen apuntant als pagesos per les pràctiques de dècades anteriors
El Consell de Menorca reparteix cada any uns 700.000 euros en ajudes per a pràctiques sostenibles al camp. Amb elles, els pagesos han d’evitar que els nitrats es filtrin als aqüífers. Tot i això, el darrer estudi del Consell diu que tres quartes parts dels pous continuen contaminats pels fertilitzants químics que s’empraven durant les dècades anteriors.
Qualsevol explotació ramadera que vulgui optar a subvencions ha de tenir un pla de gestió dels adobs tant orgànics com inorgànics. Recollir les deposicions de les vaques i emmagatzamar-les és una de les exigències. També han de cumplir uns paràmetres per adobar la terra.
194 finques rebran les ajudes insulars corresponents al Contracte agrari Reserva de la Biosfera, el que suposa un total de 715.000 euros. Un dels seus objectius és reduir la contaminació de la terra i, com a conseqüència, del subsòl. Però el darrer estudi del Consell confirma que continua en augment la filtració de nitrats inorgànics als pous. Una tercera part de la contaminació prové dels pous negres i la manca de clavegueram.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores