Nova detenció d’El Ico per presumptament apunyalar un home i agredir la seva parella a Son Banya
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Els estudis de contaminació per fertilitzants continuen apuntant als pagesos per les pràctiques de dècades anteriors
El Consell de Menorca reparteix cada any uns 700.000 euros en ajudes per a pràctiques sostenibles al camp. Amb elles, els pagesos han d’evitar que els nitrats es filtrin als aqüífers. Tot i això, el darrer estudi del Consell diu que tres quartes parts dels pous continuen contaminats pels fertilitzants químics que s’empraven durant les dècades anteriors.
Qualsevol explotació ramadera que vulgui optar a subvencions ha de tenir un pla de gestió dels adobs tant orgànics com inorgànics. Recollir les deposicions de les vaques i emmagatzamar-les és una de les exigències. També han de cumplir uns paràmetres per adobar la terra.
194 finques rebran les ajudes insulars corresponents al Contracte agrari Reserva de la Biosfera, el que suposa un total de 715.000 euros. Un dels seus objectius és reduir la contaminació de la terra i, com a conseqüència, del subsòl. Però el darrer estudi del Consell confirma que continua en augment la filtració de nitrats inorgànics als pous. Una tercera part de la contaminació prové dels pous negres i la manca de clavegueram.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Malgrat la proximitat del foc a l'aeroport de Son Santjoan, l'operativa aèria continua desenvolupant-se amb normalitat i els vols no s'han vist afectats
Serà una vegada conclogui el procés d'enquadrament, que determinarà el nivell que correspon a cada treballador en funció de la seva trajectòria i la seva antiguitat