Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Els centres de salut de les Illes ja ha començat a receptar Vareniclina i Bupropion
99
El Sistema Nacional de Salut finançarà per primera vegada i amb 200.000 euros la Vareniclina i el Bupropion, els tractaments farmacològics per deixar de fumar, tal i com es va acordar a les reunions de la Comissió Interministerial de Preus, juntament amb el Govern i les comunitats autònomes. A les Balears està previst que s’adhereixin al pla uns 2.000 fumadors enguany.
La prescripció d’aquests medicaments es fa amb recepta electrònica per a tots aquells pacients inclosos en un programa de suport individual o en grup i que compleixin un seguit de requisits. “Han de ser fumadors importants, de més de 10 cigarretes al dia, i haver mostrat interès per deixar-ho, al manco el darrer any”, ha explicat el director general de Farmàcia, Nacho García a IB3 Ràdio.
El tractament dura entre nou i dotze setmanes i només es finançarà al fumador un intent de deixar-ho a l’any. Els metges ja han començat a prescriure receptes i les farmàcies també han notat en aquests primers dies de l’any un augment de les persones interessades a deixar de fumar amb aquest tractament.
El tabac, en xifres
L’any passat varen morir per aquesta causa 8 milions de persones a tot el món, un milió dels quals eren fumadors passius. A Espanya el tabac provoca 130 morts al dia i entre 50.000 i 55.000 persones a l’any pateixen càncer de pulmó o malalties respiratòries relacionades.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora