Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
SIMEBAL assegura que falten uns 800 professionals per cobrir la demanda i que aquest estiu pot empitjorar la situació
Davallen les llistes d’espera als hospitals d’ençà del mes de gener, sigui per a consultes externes com per fer intervencions quirúrgiques. Així i tot, 26.000 persones a les Balears fa més de 60 dies que esperen per a una primera cita, i 2.880 fa més de 6 mesos que esperen per entrar a una intervenció. El Sindicat de Metges reconeix que les llistes han davallat, però en cap cas són bones.
Els hospitals de les Balears han recuperat l’activitat d’abans de la pandèmia, segons el Govern. Enguany, excepte les intervencions quirúrgiques, la resta d’activitats, fins i tot, han augmentat respecte al 2019. Això ha tengut conseqüències directes a les llistes d’espera. En el cas de les consultes externes, el nombre de persones que feia més de 60 dies que esperaven per una primera cita ha davallat un 11,5%. En el cas de les intervencions quirúrgiques, el nombre de persones que fa més de 6 mesos que esperen per a una operació s’ha reduït un 17%.
Tot i aquesta davallada, 26.111 persones fa més de 60 dies que esperen ser ateses a consultes externes i 2.880 fa més de mig any que esperen per a una intervenció quirúrgica… El Govern reconeix que són xifres massa altes. La Conselleria de Salut atribueix aquesta saturació a la pandèmia. SIMEBAL assegura que molt abans de l’estat d’alarma ja n’hi havia i que aquesta saturació és la que fa que, actualment, augmentin les violències contra els metges.
El Govern reconeix que, tot i que la tendència a seguir és aquesta, no serà gens fàcil reduir-les a zero. SIMEBAL assegura que falten uns 800 professionals per cobrir la demanda i que aquest estiu pot empitjorar la situació.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19