Nou radar a Ciutadella per evitar excessos de velocitat al nucli urbà
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Els lloguers turístics i els rent a car comencen la temporada amb menys facturació que l'any passat
2 de cada 3 empreses turístiques de Menorca han tancat aquest mes de maig facturant el mateix, o més, que l’any passat. Per sectors, els que obtenen millors xifres són el comerç, la restauració i els agroturismes. Per contra, els lloguers turístics i els rent a car facturen menys que l’any passat.
Un 70% de les botigues de Menorca ha igualat o augmentat la facturació respecte a l’any passat, al igual que els restaurants. També, els agroturismes: el 60% manté la tendència de l’any passat i un 20% augmenta la facturació. Alguns empresaris ho atribueixen a que, enguany, els establiments de les zones turístiques, com aquesta, han obert més prest que altres anys.
Els sectors, però, que no han començat tan bé la temporada són els cotxes de lloguer -un 46% assegura que ha facturat manco que l’any passat- i els lloguers turístics. La meitat d’aquestes empreses han reduït la seva facturació respecte a l’any passat i només l’11% millora els seus nombres.
Tot i aquestes xifres, PIME Menorca demana cautela. Consideren que encara és molt prest per fer cap valoració de la temporada turística, i que no poden determinar quines són les causes per les quals no s’han complert les expectatives dels empresaris. Hi ha factors, però, que poden haver influït: com la tendència d’estades molt més curtes, que va començar l’any passat, i la manca d’ocupació ha obligat a algunes companyies aèries a cancel·lar alguns vols.
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes