Una nina anomenada Olivia, primer nadó nascut a les Balears el 2026
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El 75% dels pacients que requereixen aquestes atencions són oncològics
L’Equip de Suport d’Atenció Domiciliària (ESAD) fa 20 anys a Mallorca. Es tracta d’un servei format per set metges i infermers, un administratiu i un psicòleg clínic que acompanyen els pacients a casa seva durant els darrers mesos o dies de la seva vida. També acompanyen els seus cuidadors.
Cada setmana, o tants dies com siguin necessaris, la doctora i la infermera especialitzades en cures pal·liatives visiten els seus pacients. En Pedro n’és un d’ells. Farà dos anys que li diagnosticaren un càncer i ja no hi ha res a fer per aturar la malaltia. Aquest servei és molt important per a ell i la seva família.
El 75% dels pacients que requereixen aquestes atencions són oncològics, la resta pateixen altres malalties. Des de l’any 2013 han atès més de 3.000 malalts, i cada any hi ha devers un miler de casos nous.
L’ESAD treballa amb aquells pacients que han decidit morir a la seva casa. I l’objectiu és acompanyar-los amb la malaltia. Els qui viuen de prop la malaltia terminal d’un familiar agraeixen el suport que els ofereixen aquests especialistes. Parlar de mort i enfrontar-se a ella no es fàcil, asseguren.
Les voluntats anticipades, allò que es coneix com a testament vital, ajuda també els familiars i l’equip mèdic que es respectin les peticions dels malalts.
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario