Logo IB3N
X

20 anys de l’enderrocament d’un dels símbols de la societat industrial maonesa

Durant dècades, l'empresa de bijuteria va ser un referent del sector a Menorca

14/05/2026

20 anys de l’enderrocament d’un dels símbols de la societat industrial maonesa

96

Durant dècades, Catisa va ser una de les fàbriques més importants de Maó i un referent de la bijuteria a Menorca. Es va fundar l’agost de 1954, per Rafel Timoner Sintes i Miquel Carretero Gomila, en plena expansió del sector de la bijuteria a l’illa. En pocs anys, l’empresa va créixer fins a convertir-se en una de les més rellevants de la indústria, amb més de 150 treballadors i un gran impacte en la societat maonesa. També va destacar per les seves iniciatives socials pioneres: escoleta, club social, habitatges i instal·lacions esportives, a més de la creació de botigues pròpies i la participació en fires com la Setmana de la Bijuteria Menorquina. Amb els anys, la producció es va traslladar al polígon i la fàbrica original va ser enderrocada el 2006. Després de la crisi i el concurs de creditors, Catisa va ser liquidada el 2010. Ara, dues dècades després de la desaparició de la fàbrica, el futur del solar torna a obrir una nova etapa.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT

Ara va de bo, Ciutadella

Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027

Ara va de bo, Ciutadella