Els actors de la companyia Ovnipresents, sota la batuta del dramaturg Miquel Mas Fiol, han rememorat el primer premi de loteria guanyat el 1886 pels membres del Círculo Mallorquín. La peça teatral ha lligat passat i present, i els actors han explicat als assistents, entre rialles i anècdotes històriques, les funcions actuals del Parlament i de les diferents sales.
250 persones han gaudit de les visites teatralitzades durant aquest cap de setmana. La iniciativa s’emmarca en les jornades de portes obertes a la Cambra, dies 1 i 2 de març, amb motiu del Dia de les Illes Balears. S’han representat sis funcions, en què s’ha proposat un viatge en el temps per reviure un fet històric succeït a l’edifici, quan era la seu del Círculo Mallorquín.
Sis idiomes
El cap de setmana que ve, durant l’horabaixa de dia 1 de març i durant tot el diumenge 2 de març, el Parlament durà a terme una jornada de portes obertes, en la qual els ciutadans podran conèixer la història de l’edifici i el funcionament de la institució a través d’una audioguia en sis idiomes i dels panells informatius a les diferents sales.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos