Una nina anomenada Olivia, primer nadó nascut a les Balears el 2026
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Fins ara, s'han garbellat més de 50 grups de 42 centres escolars, 512 alumnes i 38 professors, i el resultat ha estat de 14 alumnes i un professor positiu i 331 negatius. De les altres 204 proves, encara en falta conèixer el resultat
EFE/ Ismael Herrero
146Dels 154.966 alumnes que ja s’han incorporat a les classes, 252 infants i joves han donat positiu, i dels 16.340 docents, 60 han donat positiu, segons ha informat la portaveu autonòmica, Pilar Costa, a la roda de premsa posterior al Consell de Govern. Això implica que un 0,16% dels infants i joves i el 0,37% dels docents estan afectats per la Covid-19 a les Balears.
En els estudis de contactes estrets, més del 80% donen negatiu i de moment no hi ha hagut cap brot.
Costa ha explicat que s’han garbellat més de 50 grups de 42 centres escolars, 512 alumnes i 38 professors, i el resultat ha estat de 14 alumnes i un professor positiu i 331 negatius. De les altres 204 proves, encara en falta conèixer el resultat.
La portaveu ha indicat que, dels 7.000 grups que hi ha en els 424 centres educatius de Balears, n’hi ha 49 en quarantena, en 46 centres, és a dir que 1 de cada 10 centres es troba en quarantena en aquests moments.
LES DADES PER ILLES:
Dels 252 infants i joves amb Covid-19, 207 són de Mallorca, 42 d’Eivissa, 2 de Menorca i 1 de Formentera. D’altra banda, dels 19 últims casos detectats de Covid-19, 18 són de Mallorca i 1 d’Eivissa.
La incidència aproximada és d’entre 25 a 30 positius diaris, amb una tendència a la baixa, ha dit Costa, que ha assegurat que les dades indiquen que “no hi ha transmissió directa en els centres i els protocols estan funcionant correctament”.
“La situació en els centres educatius és estable i bona però ho diem amb total prudència i agraïment als docents, equips directius, famílies i alumnes pel seu esforç i responsabilitat”, ha afirmat Costa. La portaveu autonòmica ha demanat “que tothom tengui màxima responsabilitat i prudència als centres escolars, centres de treball i fora d’ells”.
“Quan s’hagi incorporat tot l’alumnat, les pròximes setmanes seran decisives i no hem de baixar la guàrdia”, ha recalcat.
40 aules aïllades, el balanç de la primera setmana de classes
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
Així ho han acordat amb el batle després d’una reunió