Detenen un pilot de dron per fer volar l’aparell damunt un acte amb la reina Sofia
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
La presidenta, Marga Prohens, ha reclamat una protecció efectiva per a les víctimes i ha assegurat que els gestors polítics han d'assumir responsabilitats en cas d'errades
Foto: CAIB
300El Govern ja fa dies que organitza actes amb motiu del 25N, que és aquest dimarts, però avui ha celebrat l’acte institucional en què ha lliurat reconeixements a sis organismes i entitats que treballen a les Illes per l’eliminació de la violència contra les dones. En l’acte, celebrat al pati de Can Balaguer, a Palma, la presidenta del Govern, Marga Prohens, ha reclamat una protecció efectiva per a les víctimes. A més, ha assegurat que els gestors polítics han d’assumir responsabilitats en cas d’errades i també ha demanat a la ciutadania no caure en la resignació i la indiferència.
Entre els guardonats, hi ha la Unitat de Protecció Familiar de la Policia Local de Palma; la Guàrdia Civil de Menorca i la seva sala amable; el punt d’informació de Formentera; el centre de crisi d’Eivissa per dones que han patit violències sexuals; el servei de 24 hores de l’Institut Balear de la Dona i també ha estat guardonada la Felib.
Després del lliurament dels reconeixements, la directora de l’Institut Balear de la Dona, Cati Salom, ha reclamat més policia per protegir les víctimes.
En l’acte s’ha posat un vídeo amb els noms de totes les dones assassinades. Des de l’any 2003, 1.334 dones han estat assassinades en mans de les seves parelles o exparelles, 46 de les quals a les Balears. La darrera, Joana, de 79 anys, el passat mes de març a Puigpunyent.
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
L’home hauria saltat al camp i copejat un infant de 12 anys; el jutjat n’ha decretat una ordre d’allunyament
L'Ajuntament de Palma ha prohibit de forma cautelar que l'agressor, un altre venedor, torni al mercat