Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
Hi ha en joc 1.268 places fixes per abaixar la taxa d'interins i contractes eventuals
3.510 infermers s’han examinat avui diumenge en la primera convocatòria d’oposicions dels darrers 10 anys. Hi ha en joc 1.268 places fixes per abaixar la taxa d’interins i contractes eventuals. Sindicats i el Col·legi d’Infermeria de les Balears asseguren que la precarietat afecta més del 50% del sector.
Un 79% dels gairebé 4.500 inscrits a les oposicions s’han examinat a diferents edificis de la UIB. 2.740 aspirants a Mallorca, 517 a Eivissa i 253 a Menorca. El darrer procés d’oposició del Govern adreçat a infermers va ser al 2009. Alguns han dedicat els darrers dos anys a preparar-se per obtenir una plaça fixa a la sanitat pública. Infermers de Castella-la Manxa, Múrcia o Castelló han vingut expressament per presentar-se a la convocatòria balear.
La prova d’avui ha de reduir la taxa d’interins i contractes eventuals que, segons sindicats i el Col·legi d’Infermeria de les Illes, afecta a més del 50% dels professionals. El Govern parla només del 35% i espera que baixi al 8%.
De les 1.268 places que s’ofereixen, 1.021 són per al torn lliure, 71 estan reservades per persones amb un grau de discapacitat i 247 corresponen a promoció interna.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca