Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
La Conselleria de Salut espera que aquest dimecres en el Consell Interterritorial es parlarà de com afectarà aquesta paralització al calendari de vacunació
102
El Ministeri de Sanitat ha confirmat aquest dimarts horabaixa que Espanya no rebrà les dosis previstes de la vacuna Janssen. La farmacèutica n’ha aturat la distribució a Europa després de la paralització als Estats Units (EUA) per sis casos d’esdeveniments trombòtics en persones vacunades amb la seva injecció.
Les Illes Balears havien de rebre aquest dijous 3.600 dosis del vaccí. La Conselleria de Salut espera que aquest dimecres en el Consell Interterritorial es parlarà de com afectarà aquesta paralització al calendari de vacunació. Mentrestant, el pla vacunació continuarà amb els altres antídots.
L’Agència Europea del Medicament (EMA) ha subratllat avui que està “investigant” encara els casos de tromboembolismes detectats als Estats Units després de la vacunació amb Janssen i ha advertit que “actualment no és clar si existeix una associació causal” entre la vacuna i aquestes afeccions.
En declaracions a l’agència Efe, una portaveu de l’agència ha assegurat que el comitè de seguretat (PRAC) de l’EMA ha iniciat “una revisió d’un senyal de seguretat” en relació amb aquests casos, però la investigació continua en marxa i “decidirà si pot ser necessària una acció reguladora” quan arribi a unes conclusions científiques.
L’Agència del Medicament ha recordat que els casos que investiga van ser detectats als Estats Units, on aquesta vacuna es va utilitzar amb una autorització d’ús d’emergència.
Aquest mateix dimarts, Itàlia ja ha rebut el primer lot d’aquesta vacuna monodosi, amb la qual s’espera accelerar una campanya de vacunació que procedeix molt per sota del mig milió de dosis diàries que el Govern italià s’havia fixat com a objectiu a l’abril.
Aquestes primeres 184.000 dosis de l’estatunidenca Johnson & Johnson han estat lliurades a la base militar de Pratica di Mare, prop de Roma, per a ser repartides al país.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents