Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Els majors d'edat varen cometre l'any passat més de 13.400 delictes a les illes, fet suposa un augment superior al 5%
358 menors varen ser condemnats amb sentència ferma a les Balears per cometre algun delicte l’any 2023. Un descens d’un 40% respecte de l’any anterior. Amb tot, la nostra comunitat és la sisena amb una taxa més gran d’infraccions penals: 15,3 per cada 1.000 habitants d’entre 14 i 17 anys.
Les dades de l’Institut Nacional d’Estadística referides a delictes comesos per majors de 18 anys confirmen que la tendència delictiva a Balears durant el 2023 es manté en xifres similars a les de 2022.
Els menors de les Balears varen cometre el 2023 786 delictes, una xifra que contrasta amb la de 2022, quan se’n registraren més de 1.300. Baixa el nombre de delictes i també de condemnats: en varen ser 358, d’aquests, 22 per delictes sexuals. Les infraccions penals més habituals comeses per joves d’entre 14 i 17 anys varen ser les lesions, seguits dels robatoris i els furts.
Els majors d’edat varen cometre l’any passat més de 13.400 delictes a les illes, fet suposa un augment superior al 5%. Un de cada 4 varen ser contra de la seguretat viària. En total, més de 9.400 adults varen ser condemnats amb sentència ferma per vulnerar la llei.
Arreu del país es varen registrar més de 403.000 infraccions penals. Les Balears és mantenen com la tercera comunitat amb la taxa més gran de delictes comesos: 13,2 per cada 1000 habitants majors de 18 anys, una xifra només superada per les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre