Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
La setmana passada va nidificar una altra tortuga a Cala Nova, els ous s'han traslladat a la platja des Cavallet
Des de fa un any, les Illes Balears viuen un fet històric: La nidificació de tortugues a les seves platges, concretament tres a Eivissa i una a Menorca. Un fenomen que mai havia passat i que és indicatiu que alguna cosa canvia.
A la platja des Cavallet reposen 79 ous de l’última nidificació viscuda a Eivissa. Altres 20 són en una incubadora en instal·lacions del Consorci de Recuperació de la Fauna de Balears, el COFIB. Aquesta nidificació es va produir la setmana passada a Cala Nova, a escassos 2 metres de l’aigua, fet que va obligar a desplaçar a la platja des Cavallet, per assegurar-ne la supervivència.
Els ous es mantenen a 50 centímetres sota l’arena. Hi han instal·lat uns metacrilats per augmentar mig grau la temperatura i mantenir-los a uns 28 graus. Si tot va bé, d’aquí a dos mesos naixeran. De les nidificacions de l’any passat tenen 36 tortugues que ja pesen un quilo i mig.
L’objectiu és que les tortugues arribin a l’edat reproductora per continuar amb el cicle i pondre més ous. Les 36 tortugues, que ara s’estan engreixant, seran alliberades a finals d’estiu en alguna platja d’Eivissa encara per determinar.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat