Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
No podran sancionar però alertaran les autoritats si el ciutadà no corregeix l'incompliment
El Consell de Govern ha aprovat aquest dilluns el decret que regula i endureix les sancions per incompliments de la normativa sanitària. Les multes poden arribar ara als 600.000 euros per infraccions molt greus, així com el tancament d’establiments durant 3 anys. A banda d’aquesta mesura, la presidenta del Govern Francina Armengol ha explicat que des de l’executiu s’ha detectat una manca de conscienciació social i en alguns casos, fins i tot, el desconeixement de les normes. Per això, a banda de sancionar, s’ha posat en marxa un projecte comunitari de comunicació.
A partir de dimecres i durant sis mesos, un equip d’informadors conscienciarà la població dels riscos de la Covid. No podran sancionar però sí que podran advertir per exemple de l’ús correcte de la màscara o del límit de cabuda a la taula d’un bar. N’hi haurà a tres àmbits. A centres comercials, al carrer i a espais naturals.
Els informadors han rebut una formació en matèria de salut, comunicació assertiva i eines per fer front a conflictes. A banda dels informadors, també s’hi incorporaran mediadors i traductors, entre ells d’àrab, perquè tots els col·lectius rebin el missatge. La idea és que dimecres ja s’hi hagin incorporat 110 dels informadors, la majoria a l’espai públic i que el 9 de gener ja s’hi hagin incorporat tots, 377.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús