La xifra és per a Mallorca; a les Pitiüses, però, el termòmetre pot superar els 40 °C
542
Continua el cap de setmana més càlid de l’estiu, amb temperatures per sobre dels 40 °C. En alguns punts, segons l’AEMET, els termòmetres marquen fins a sis graus i mig més respecte de la mitjana històrica. La temperatura més alta s’ha registrat a Binissalem, aquest dissabte, amb 41 °C.
Per a aquest diumenge, s’espera una situació semblant. L’avís taronja s’estén també al llevant de Mallorca i les màximes al sud, a l’interior i a les Pitiüses. A Mallorca, podrien tocar els 42 °C; 40 °C a Eivissa.
En aquest context, a partir de les 11.00 h l’avís taronja s’activa a Eivissa, a Formentera i a l’interior, sud i llevant de Mallorca. A la Serra, al nord i al nord-est l’avís és groc; mentre que Menorca no té previst cap avís.
L’112 reitera la seva recomanació a la població de romandre a zones el més fresques possible i de mantenir-se hidratat. L’AEMET informa que la calor extrema d’aquests dies es moderarà entre dilluns i dimecres i que dijous ja hi haurà temperatures entorn a la mitjana en aquesta època o, fins i tot, per davall.
En aquest context d’elevades temperatures, el risc d’incendi forestal és extrem a tot l’arxipèlag. Això vol dir que està prohibit fer foc, encara que s’hagués obtengut un permís per fer-ho, no només a zona forestal sinó fins a mig quilòmetre d’aquesta.
🔴 ⚠️ Aquest diumenge, 17 d’agost, el nivell màxim de perill per incendi forestal és d’#AlertaFoc4 a tot l’arxipèlag.
Consulteu la regulació d’ús de foc i cremes, així com la seva possible suspensió, a https://t.co/YRU4FHGQWR.
Recordeu que està prohibit fer foc en zona forestal pic.twitter.com/9H5stBSINA— Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural (@AgriculturaGOIB) August 17, 2025
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ajuntaments de les Illes col·laboraran per identificar espais òptims d'observació de l'eclipsi
El col·lectiu d'infermeres defensa les competències de les professionals en tasques de gestió
El succés ha ocorregut poc després de les 16.30 hores i el suposat agressor hauria fugit del lloc dels fets