Descarrila un tren a Marratxí sense ferits
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren

Una sèrie de terratrèmols umpl de mort i destrucció ciutats turques i també de Síria
Esfondraments d’edificis a les principals ciutats de Turquia, com ara Sanliurfa i Malatya. Més de 1.600 persones mortes. És el resultat d’una sèrie de potents terratrèmols que han sacsejat aquest punt del planeta. Les imatges d’un paisatge desolador certifiquen allò que ha afirmat el president turc, Recep Tayyip Erdogan, que parla del “sisme més fort” que ha sacsejat el país des de 1939.
Els morts es compten per milenars; també els ferits. Les autoritats n’han registrat més d’un centenar de rèpliques a un país que viu en tensió extrema i on la destrucció campa arreu. Prop d’un milenar de rescatadors ja s’han posat en marxa, mentre l’ajuda internacional comença a concretar-se.
Ajuda internacional
El president Erdogan ha explicat que han rebut “diversos oferiments d’ajuda internacional”, propostes d’assistència de 45 països, entre ells l’OTAN i la Unió Europea. L’onada de terratrèmols ha afectat l’àrea de frontera entre turcs i sirians. A Síria, de fet, també han mort prop d’un milenar de persones.
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061
La capitana del catamarà, de 53 anys, es troba en observació i presumiblement rebrà l'alta avui