Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

La pacient més jove que ha estat tractada té 3 anys
N’Hugo va néixer dona però durant l’adolescència descobrí que no se sentia com a tal. Després d’uns anys d’incertesa, als 25 començà a prendre hormones. Un canvi que implica un procés llarg i difícil… Però que no fa tot sol. Al gener es posà en marxa a Son Espases la Unitat d’Identificació de Gènere, un servei on acompanyen i assessoren les persones transsexuals i els seus familiars.
45 persones hi han estat ateses enguany. 32 d’elles són menors d’edat. Arriben derivades per escoles, centres de salut o perquè ho demanen a l’hospital. S’enceta llavors un procés d’atenció integral que amb la majoria d’edat permet operar-se per canviar de sexe. Una intervenció amb una llista d’espera que frega els cinc anys.
Aquesta és, precisament una de les principals reivindicacions dels col·lectius transsexuals. Demanen més agilitat i que la sanitat pública costegi els tractaments integrals a les illes. Fins ara, bona part de les intervencions no es poden fer a les Balears i tampoc estan finançades per la seguretat social. El seu cost és, a més, molt elevat.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat