El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Les convocatòries de protesta i concentracions s’han produït a tot el país des de primera hora del dematí. A la Laguna, a Tenerife, desenes de dones han participat a una cassolada que ha recorregut el centre de la ciutat.
Els balcons de Sant Sebastià s’han vestit amb davantals. És una demostració de les dones que avui diuen que no faran les feines de la casa pel poc reconeixement que tenen aquestes tasques. Un gest, el del davantal com a símbol de la protesta feminista, que s’ha produït també al parlament de Navarra. Al de la comunitat valenciana, molts escons de diputades estaven avui buids, entre ells el de la vicepresidenta Mònica Oltra. A Madrid, els sindicats han convocat aturades al metro i al servei de trens. Les mares treballadores demanen que seus companys es facin corresponsables de la cura dels infants.
També han apuntat que una de cada cinc dones cobren manco que els homes per la mateixa feina i un 38% cobren una pensió més baixa. Unes desigualtats entre sexes, en les que les Illes són la tercera comunitat en tot l’estat. Mariano Rajoy ha reconegut avui que s’ha de lluitar cada dia per la igualtat entre el home i la dona. Una demanda que han fet centenars de persones a ciutats com Madrid, Bilbao o Barcelona.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca