societat
EFE./Javier Cebollada
Els centres educatius de Balears ja disposen des d’aquest divendres de les llistes definitives de la convocatòria d’ajudes de menjador per al curs 2019/20, amb un total de 6.238 beneficiaris, dels quals 2.462 són alumnes de centres concertats, 3.498 de centres públics i 296, de centres 0-3 anys.
Segons ha informat la Conselleria d’Educació, Universitat Recerca en un comunicat, la principal novetat d’aquesta convocatòria és la inclusió dels alumnes de zero a tres anys de centres d’educació infantil (Ceiei).
Cal destacar que del total de sol·licituds (10.999), 10.352 corresponen a ajudes per motius socioeconòmics i 647 corresponen a ajudes per motius de transport.
Per primera vegada 296 alumnes de zero a tres anys han rebut una ajuda per motius socieconómics. Per illes, 209 són de Mallorca, 64 de Menorca, nou d’Eivissa i 14 de Formentera.
Per illes, a Mallorca arribaran 5.472 ajudes front a les 3.777 del curs passat, a Menorca 474 enfront de les 238 de l’any passat, a Eivissa 278 enfront de les 221 del passat curs i a Formentera 14.
L’any passat van rebre l’ajuda 4.236 famílies dels 8.481 sol·licitants, alguna cosa que suposa un increment de beneficiaris de 2.202 alumnes.
El màxim de punts per renda pot arribar fins a 15 punts, dividits en 3 trams diferents. Per motius socieconómics els beneficiaris amb més de 10 punts reben el 70% del cost mitjà del menjador, 740 euros. Els que han obtingut de 5 a 9 punts, reben el 50%, 528 euros i els de menys de quatre punts, el 30% dels costos mitjans del menjador, 317 euros, fins a esgotar el total dels 2’6 milions d’euros.
darrers sumaris
L'home és un veí de la localitat que va reconèixer l'autoria dels fets
L'acció forma part d'una campanya contra els projectes d'Aena per augmentar la capacitat operativa de l'aeroport
Ramon Homs, batle entre 1979 i 1983, ha presidit l'assemblea a petició d'Hèctor Pons
Molta gent no s'ha volgut perdre una fita molt emocionant per a treballadors, usuaris i voluntaris d'aquesta entitat