Espanya, finalista del Mundial
Després de guanyar a França 0-2, lluitarà pel seu setè gran trofeu d'una cita internacional de seleccions
La majoria són diagnosticats entre els 35 i els 40 anys
A Eivissa i Formentera, 620 pacients amb VIH continuen el tractament antiviral a l’Hospital Can Misses. La xifra ha davallat una mica enguany perquè alguns malalts han partit fora de l’illa per motius laborals i per l’elevat preu de l’habitatge. El perfil més habitual són homes que es contagien mantenint relacions sexuals. La majoria són diagnosticats entre els 35 i els 40 anys.
El VIH ha deixat de ser mortal i es pot tractar amb una associació de tres antivirals combinats en una pastilla diària. Si es diagnostiquen a temps, els pacients poden tenir una qualitat de vida molt elevada. La medicació, si se subministra a temps, fa que no arribin a l’estadi SIDA i molts no arribaran a tenir cap símptoma.
Eguany, la Conselleria de Salut ha implementat la PrEP a Mallorca i Menorca i a partir de gener estarà disponible a les Pitiüses. Es tracta d’una estratègia preventiva mitjançant la qual, amb una pastilla diària, una persona pot evitar adquirir el VIH. Gràcies a aquest recurs, s’ha aconseguit disminuir el nombre de nous diagnòstics a Londres i altres ciutats europees i estatunidenques.
En els darrers anys no s’han registrat morts i tampoc la covid els afecta més. Pròximament els pacients disposaran d’un tractament injectable que se’ls podrà subministrar una vegada cada dos mesos.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Després de guanyar a França 0-2, lluitarà pel seu setè gran trofeu d'una cita internacional de seleccions
Posa en marxa un projecte que posa en valor la cabra menorquina i el seu potencial en la prevenció d'incendis forestals
El conductor sospitós ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia