Dos morts i 24 ferits en un incendi en un bloc d’habitatges de Magaluf, a Calvià
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
És el patró del municipi, on des de primera hora del matí es fan curses populars i visites al palau de les monges concepcionistes
Imatge d'arxiu.
334Avui dijous, 25 d’abril és el dia de Sant Marc i la tradició diu que s’han de menjar caragols per no quedar “tocat”, és a dir, per no tenir problemes a les venes. On aquesta festivitat és ben arrelada és a Sineu, ja que és el seu patró, concretament fa 378 anys.
Des de les 10.00 hores del matí, se celebren al poble les tradicionals curses populars per a infants i joves, també es pot visitar el palau de les monges concepcionistes, que s’obri molt poques vegades al públic. Això sí, els quatre torns per veure’l, ja són plens. Després de dinar de caragols, l’horabaixa hi haurà ballada popular i missa a les 19.00 hores en honor al Sant, seguit de la processó amb la relíquia. Pel que fa als quilos de caragols que es cuinaran als dos cellers del poble, sumen 120 quilos.
Temps enrere els caragols es cuinaven a les cases, però el canvi climàtic i la manca de costum dels més joves d’anar a cercar-los, fa que s’opti per comprar-los congelats o vius, o directament cuinats. Jaume Riutord, el responsable de la granja Caragolers de Muro, explica que aquest ha estat un bon any per a la venda, que superarà segons les seves previsions les dues tones i mitja de caragols.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
L'Ajuntament de Calvià ha fet un minut de silenci per les dues víctimes mortals