Una parròquia de Palma acull famílies que han quedat sense sostre
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
La consellera Fina Santiago ha assegurat que comptar amb aquests espais "dignifica les persones refugiades" i converteix les illes en "terra d'acollida"
Imatge: Zhora Bensemra
121Balears ha acollit 691 refugiats des que van obrir els dos centres d’acollida de Mallorca, el de la Platja de Palma que va obrir el 2016 i el de Son Rapinya el 2018, tots dos cedits per la Conselleria d’Assumptes Socials i Esports i gestionats per la Creu Roja.
Amb motiu del Dia Internacional del Refugiat, que se celebra el 20 de juny, la consellera Fina Santiago ha assegurat que comptar amb aquests espais “dignifica les persones refugiades” i converteix les illes en “terra d’acollida”.
El centre de refugiats de la Platja de Palma té capacitat per a 50 persones i el de Son Rapinya per a 25. Pel de la Platja de Palma, han passat 55 persones de gener a maig, 20 de les quals eren menors d’edat acompanyats pels seus familiars. La majoria dels usuaris procedeixen de Colòmbia i Veneçuela.
El centre d’acollida de Son Rapinya ha acollit 32 persones, un d’ells una menor acompanyada per la seva família. De nou la majoria també procedeixen de Colòmbia o de Veneçuela.
Els usuaris dels dos centres han rebut classes de castellà i català i han participat en tallers de salut, drets i deures, i coneixement de l’entorn, entre altres.
Els dos centres de refugiats estan cedits per la conselleria d’Assumptes Socials i Esports a la Creu Roja i el procés d’assignació de places depèn del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social a través del Sistema Nacional d’Acolliment i Integració.
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Li varen perdre la pista per la zona de s'Aranjassa. Era de necessitat urgent trobar-lo, ja que necessitava medicació