Els paons assilvestrats preocupen el sector agrari de Menorca
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
Estan prohibides totes les bosses lleugeres de plàstic, incloses les compostables, mentre que totes les reutilitzables, fins i tot les de més d'un 70% de plàstic reciclat, s'han de cobrar
La Direcció General de Consum ha aixecat 78 actes en diversos establiments per incompliments de les mesures relacionades amb la distribució de bosses de plàstic, segons ha informat la Conselleria de Salut i Consum aquest diumenge.
La Direcció General de Residus i Educació Ambiental va sol·licitar a Inspecció de Consum que fes aquesta campanya de control. En total, s’han realitzat 137 inspeccions en establiments de l’arxipèlag: 85 inspeccions a Mallorca, 21 a Menorca i 31 a Eivissa. De totes elles, s’han detectat 78 incompliments de la normativa. Les actes s’han remès a la Direcció General de Residus i Educació Ambiental, organisme que té la potestat sancionadora.
La campanya s’ha dut a terme des d’octubre de 2020 fins al 19 de març d’aquest any, ja que el dia següent, 20 de març, va entrar en vigor la Llei autonòmica 8/2019 que imposa restriccions d’ús encara superiors a les que marca el Reial decret estatal, a més de la prohibició de nombrosos articles de plàstic d’un sol ús.
L’objectiu ha estat l’adopció de mesures per a reduir el consum de bosses de plàstic per a prevenir i reduir els impactes adversos que els residus generats per aquestes bosses de plàstic deixen en el medi ambient, amb especial atenció al mal causat a ecosistemes aquàtics i en determinades activitats econòmiques, com la pesca o el turisme entre altres.
Amb la nova normativa de les illes, queden prohibides totes les bosses lleugeres de plàstic, incloses les compostables, mentre que totes les reutilitzables, fins i tot les de més d’un 70% de plàstic reciclat, s’han de cobrar.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
L'Institut d'Estudis Baleàrics crea 35 adhesius per xatejar amb l'objectiu de fomentar la llengua entre els joves
La consellera Catalina Cabrer considera que els increments poden contribuir a alleujar l'impacte de l'elevat cost de la vida i de l'habitatge