Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Egipte intenta desencallar sense èxit el vaixell. Remolcadors i dragues intenten arrossegar-lo des de fa sis dies i desbloquejar un 10% el comerç mundial de mercaderies
L’Ever Given continua encallat des del dimarts. Les dragues i 12 remolcadors n’han alliberat el timó i les hèlixs, però el vaixell de càrrega de 400 metres d’eslora encara talla el trànsit d’aquesta drecera entre la Mediterrània i el mar Roig.
Encara no hi ha data per desbloquejar la via marítima per on circula el 10% del trànsit mundial de mercaderies. Uns 50 bucs el travessen cada dia, principalment vaixells de càrrega a granel, portacontenidors (com l’Ever Given) i vaixells cisterna.
El canal de Suez els permet estalviar uns 10 dies de viatge. Tot i això, la majoria de naus opta ara per vorejar tot el continent africà. Entre 7.000 i 9.000 quilòmetres afegits a una ruta ja de per si llarga entre Europa i el sud d’Àsia.
Una empresa consultora calcula que, cada hora que el canal de Suez està bloquejat, es paralitzen 340 milions d’euros a l’economia mundial. Dit d’una altra manera, gairebé 6 milions d’euros per minut.
Els economistes més pessimistes preveuen una pujada del preu del petroli, si la situació s’allarga. Ja van sis dies i l’Autoritat del Canal de Suez no sap si ho resoldran en breu o d’aquí a unes setmanes.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Abans de l'estiu faran les pràctiques a municipis com Sóller, Capdepera i Santa Margalida
Centenars de persones s'han llençat al carrer per celebrar les rues
Això haurà de servir als jutges per aclarir si hi va haver negligència mèdica, tal com denuncia la mare