Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

S'ha utilitzat un 65% de l'estoc de les vacunes de les Illes
A les Illes ja són 8.420 les persones que han rebut la primera dosi de la vacuna. 6.381 persones a Mallorca; 974 a Menorca i 1.065 a Eivissa i Formentera. D’aquestes persones, 6.944 són del col·lectiu de gent gran i treballadors de residències (3.900 usuaris i 3.044 treballadors). Són usuaris i treballadors de residències i personal sanitari que fa feina en primera línia de lluita contra la Covid. Això vol dir que s’han administrat un 65% de les 12.800 dosis que fins ahir havia a les Illes.
Aquesta matinada ha arribat una nova partida de vacunes de Pfizer, la remesa que s’ha endarrerit dos dies a causa de la borrasca Filomena. Ho ha fet en ferri des de València. En total hi ha 5.850 dosis que es repartiran per les Illes. Per un motiu o un altre, aquests retards són habituals i comencen a cansar la consellera de Salut, com va dir ahir a Menorca: “És inadmissible que Balears patesqui els retards que està patint amb la vacuna”.
Ja s’ha vacunat un 83% dels usuaris de les residències i 73% dels treballadors. Pel que fa a la vaccinació dels sanitaris que va començar ahir dimecres, s’ha inoculat a un 20% d’aquests professionals: 1.476 dels 7.337 treballadors dels serveis d’urgències, UCI, laboratoris o medicina interna. Per illes, 1.058 a Mallorca, 239 a Menorca i 179 a Eivissa i Formentera.
Per illes, a Mallorca estan citats per ser vacunats 4.042 professionals de la sanitat pública i 557 de la sanitat privada:
Hospital Universitari Son Espases: 1.815
Hospital Universitari Son Llàtzer: 952
Hospital de Manacor: 685
Hospital Comarcal d’Inca: 590
Atenció Primària: 334
SAMU 061: 200
A Menorca estan citats 563 professionals de la sanitat pública i 188 de la privada:
Hospital Mateu Orfila: 296
Atenció Primària: 238
SAMU 061: 29
A Eivissa i Formentera estan citats 1.186 professionals de la sanitat pública i 120 de la privada:
Hospital Can Misses:696
Hospital de Formentera: 58
Atenció Primària:358
SAMU 061: 37
Societat concessionària: 37
Diumenge comença la segona dosi a les residències
Les més de 4.000 vacunes que encara no s’han posat s’han reservat per garantir la segona dosi dels usuaris de residències, el grup més vulnerable i que es començaran a inocular aquest diumenge. Segons les previsions de Salut, cada setmana arribaran 6.000 vacunes de Pfizer i, fins al final de febrer, un total de 10.000 dosis del fabricant Moderna, que es començaren a rebre ahir.
Les darreres dades del Ministeri de Salut, que no tenen en compte les dosis administrades ahir dimecres, apunten a què les Illes és la tercera comunitat que menys vacunes ha posat del total que ha rebut. Al conjunt de l’Estat, el ministre, Salvador Illa, assegura que el procés de vacunació va “amb ritme de creuer”. La setmana que ve es decidirà quins seran els pròxims grups poblacionals que rebran la vacuna.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"
Les famílies hauríem de tenir confiança en els adults de referència dels nostres infants a l'escola i ara mateix no la tenim