L'estalvi en la factura elèctrica és de 200 euros
800 famílies de les Illes aprofiten l’energia que generen les plaques solars que hi ha instal·lades a una vintena d’edificis públics. Això els ajuda a estalviar fins a 200 euros anuals. Som la primera comunitat que ofereix aquesta possibilitat als ciutadans per facilitar-los la transició energètica.
L’Institut Balear de l’Energia ha posat en marxa aquests autoconsums compartits, una manera de subministrar electricitat verda, a través de plaques solars a aquells que no les poden instal·lar a les seves llars. D’aquesta manera, els usuaris n’obtenen també beneficis, que es reflecteixen a la factura de la llum.
En un edifici de protecció oficial des Pil·larí s’instal·laran plaques d’energia solar, com les que hi ha a habitatges de la contornada. També es preveu col·locar-les a immobles públics de la Ribera, a Palma i de Cala Rajada. Són en total tres noves convocatòries d’autoconsum compartit.
Els interessats a beneficiar-se de l’energia neta només ho han de notificar a la seva companyia elèctrica i viure a una distància no superior als 2 quilòmetres d’on hi ha col·locades les plaques solars de l’Institut Balear de l’Energia. La distribuïdora n’avisa la comercialitzadora i s’aplica l’estalvi. A cada nucli familiar li corresponen dos panells solars, l’objectiu és que quan acabi la legislatura, cada municipi de les illes tengui una instal·lació d’autoconsum compartit.