Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
S'han adjudicat el 72,3% de les places que sortien a concurs en el procés d'oposicions de docents per al 2020
78
Un total de 827 candidats han aconseguit una plaça fixa de professor després de les darreres oposicions d’educació. D’aquests, 802 són professors que estaven com a interins. A les oposicions es presentaren 2900 persones. Un 28% dels llocs que s’ofertaven han quedat sense adjuicar perquè els candidats no han súperat els mínims.
Aquestes places sense cobrir, es passaran a la pròxima convocatòria l’any que ve. Amb aquests resultats, la taxa d’interinitat del professorat queda reduïda a un 28 per cent. L’objectiu, de cara al 2024, és rebaixar-la al 8%.
“Això dotaria les plantilles dels centres educatius de més estabilitat, un dels requisits per garantir la implantació de millores pedagògiques efectives”, ha destacat el conseller d’Educació i Formació professional, Martí March.
XIFRES PER ILLES I DISTRIBUCIÓ DE PLACES:
A Mallorca s’han adjudicat 634 de les 782 places disponibles, un 81.07%; a Menorca, 73 de 106, un 68,87%; a Eivissa, 112 de 229, un 48,91%, i a Formentera, 8 de 27, un 29,63%.
Quant a la distribució de places, el cos de mestres és aquell en què s’han adjudicat més places, amb un 90,97%. “L’adjudicació més alta s’ha produït a Mallorca amb un 95,5%, Menorca amb un 93,94%, Eivissa amb el 76,31% i Formentera amb el 50%”, ha detallat la Conselleria.
Els percentatges més baixos s’han produït en el cos de professors tècnics de formació professional amb un 42,61%. Mallorca i Menorca han adjudicat el 47% de les places, mentre que Eivissa el 18,75% i a Formentera cap.
En el cas del cos de professorat de Secundària, el percentatge més alt de places adjudicades ha estat el de Mallorca amb el 77,98% seguit per Menorca amb el 60,77%, Eivissa amb el 36,06% i Formentera amb el 25%.
En total s’havien inscrit 5.093 aspirants per a 1.114 places. Al final, es van presentar 2.901 aspirants, la qual cosa suposa el 56,96% del total d’inscrits. A Mallorca 2.267, a Menorca 264, a Eivissa 344 i a Formentera 26.
Les oposicions van començar el passat 19 de juny, en un total de 34 seus repartides per totes les Balears, “el doble que en l’última convocatòria”, i 129 tribunals.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari