L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
El Centre d'Informació del Medicament de les Illes ofereix assessorament als professionals per fer front a la situació
Del total de medicaments comercialitzats, que són prop de 33.000, ara mateix, n’hi ha 853 amb problemes de subministrament, segons l’Agència Espanyola del Medicament. El Centre d’Informació del Medicament de les Illes ofereix assessorament als professionals en aquests casos.
La manca de principis actius, la guerra d’Ucraïna o l’encariment de la fabricació i el transport han empitjorat els problemes de subministrament de medicaments a tot el món, explica Emma Suárez, farmacèutica del Centre d’Informació del Medicament del Col·legi d’Apotecaris. Suárez diu que en la majoria de casos, “això no és un problema per a la població perquè hi ha alternatives terapèutiques”.
El nivell d’impacte depèn de les alternatives possibles. És nul per a l’ibuprofèn, ara mateix, de les 146 presentacions, n’hi ha 14 en desabastiment; i baix en el cas de medicaments per a la diabetis, que s’han començat a emprar per baixar de pes. En canvi, l’impacte és màxim en el cas de l’Hydrea, que s’usa per a alguns càncers i del qual l’Agència Espanyola del Medicament ha autoritzat l’adquisició com a medicació estrangera.
Rosa García, que també es Farmacèutica del CIM explica que part de la feina consisteix a ajudar els professionals davant de casos de manca subministraments, per exemple, per cercar les alternatives més adequades. També ofereixen informació als farmacèutics sobre interaccions en pacients polimedicats, reaccions adverses o versions comercialitzades aquí de medicaments que han d’adquirir turistes. Cada any, les 4 farmacèutiques del centre aclareixen prop de 1.000 consultes anuals.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues