El projecte “Museus corredors segurs” neix amb la intenció de crear sinergies entre els diferents espais perquè els mateixos museus seran els encarregats de gestionar rutes culturals, amb visites guiades i gratuïtes a qualsevol grup d’entre 6 i 10 persones que ho sol·liciti. La idea és donar a conèixer les instal·lacions a un públic no potencial.
Són 9 els museus que participen en el projecte, de diversa temàtica i ubicats a diferents punts de la geografia mallorquina: el Museu de Manacor, el del calçat d’Inca, el Museu Marítim de Mallorca, el de Pollença, el Museu arqueològic de Son Fornés de Montuïri, el de Ciències Naturals i Jardí Botànic de Sóller; i a Palma, són tres: Es Baluard, el museu d’art sacre i el Museu de Mallorca.
No es tracta d’un projecte de vocació turística, sinó que va adreçat als residents a les illes. Es posa en marxa aquest mes d’octubre i s’allargarà fins al mes de juny.
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa fins a set persones ferides de diversa consideració