Un 13% dels focs continuen investigant-se
Amb el de Pollença, ja són 95 els incendis forestals que s’han originat a les Illes durant aquest 2017. D’aquests, 81 es poden considerar conats d’incendi, perquè no han cremat una superfície superior a una hectàrea. En conjunt, els 95 incendis deixen un balanç de 168,1 hectàrees cremades.
Per Illes, Mallorca s’ha enduit la pitjor part, i les Pitiüses sumen el 28% dels incendis forestals registrats enguany. Les causes d’aquests focs són, per aquest ordre, les negligències i els accidents; la intencionalitat i les causes naturals.
Cala Saona, a Formentera, ha estat una de les zones més afectades enguany. En dos mesos, de maig a juliol, varen cremar prop de 30 hectàrees, i s’hagueren de desallotjar habitatges i un hotel. A sa Talaia de Sant Antoni, a Eivissa, el foc va cremar gairabé 5 hectàrees de pinar. I també a Cala de Bou, un seguit de petits incendis varen acabar amb la detenció d’un home, sospitós de ser-ne l’autor.
A Palma, un incendi al bosc del Castell de Bellver va causar alarma. Tot i la columna de fum, visible des de diferents punts de la ciutat, els efectius antiincendis aconseguiren extingir-lo quan just havia cremat mitja hectàrea.
L’incendi forestal de Cala Saona, en imatges
Extingit l’incendi forestal de Sa Pobla