Nou radar a Ciutadella per evitar excessos de velocitat al nucli urbà
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
El cooperant, que viu a Mallorca, veu amb impotència el silenci internacional
L’activista i cooperant Justin Kashara és congolès, de la localitat de Goma, la mateixa que va ser ocupada de forma molt violenta el passat 26 de gener. Oficialment, els atacants eren el grup rebel M23. Però molts, ell inclòs, estan convençuts que eren militars ruandesos.
Aquella regió del Congo (Kivu) té el 80% de minerals estratègics de tot el món. Per exemple el coltan, que es fa servir per als mòbils. La Unió Europea té un acord estratègic amb Ruanda per explotar aquests materials. Per això, Kashara culpa Europa i les multinacionals de ser còmplices de la situació: “A ells els va millor i els surt més bé de preu tenir aquests minerals a través de les guerrilles, del conveni amb Ruanda”.
El conflicte al Congo ve d’anys enrere, però la situació ara és dramàtica. “És una agonia quan un està a milers de quilòmetres”, diu des de Mallorca, la seva terra d’acollida.
L’ONU parla de 3.000 morts en aquests dies. Kashara creu que n’hi ha molts més: “Van matar bebès dins d’hospitals, va haver-hi violacions a 163 dones i nins, després els van mutilar i cremar. És un nivell de genocidi que no tenim paraules per qualificar”.
Està indignat amb el silenci internacional: “Què esperen per aturar tota aquesta matança?”. Demana que se’n parli per fer reaccionar les autoritats: “Em qued amb l’esperança d’una acció ciutadana”.
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes