Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
La consellera Catalina Cabrer defensa que el català continuarà essent obligatori en general i critica el PSIB per qüestionar la mesura pactada amb Vox
La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, Catalina Cabrer en la seva intervenció.
151El Govern ha defensat que la rebaixa del requisit de català a determinades places públiques no afectarà els llocs de feina amb atenció directa a la ciutadania. Així ho ha afirmat aquest dimarts la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, Catalina Cabrer, durant el ple del Parlament.
Segons Cabrer, el català “continuarà essent un requisit de caràcter general” per accedir a la funció pública, i les excepcions pactades amb Vox es limitaran a places deficitàries que no impliquen contacte amb el públic. En aquest sentit, ha explicat que el requisit es rebaixarà o eliminarà en categories en les quals no sigui necessari l’ús de la llengua, així com en places docents amb manca de professionals, en què s’haurà d’acreditar després d’un temps.
La consellera ha respost així a les crítiques de la diputada socialista Amanda Fernández, que ha acusat el Govern de Marga Prohens de “cedir” davant Vox. Fernández ha qüestionat les conseqüències de la mesura i ha advertit d’un possible empitjorament del servei públic si els professionals no entenen els ciutadans que s’expressen en català.
D’altra banda, Cabrer ha destacat la reducció de l’atur de llarga durada a les Illes Balears, que al febrer ha baixat un 24,7% respecte del mateix període, en contrast amb l’augment del 27% registrat el 2023 amb l’anterior executiu.
La consellera ha fet aquestes declaracions després de les crítiques del diputat del PSIB Llorenç Pou sobre l’execució del pressupost del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), que, segons ha denunciat, ha deixat d’executar 120 milions d’euros. Cabrer, però, ha assegurat que el Govern encara és dins el termini per executar el pressupost de 2025 i ha defensat la gestió del seu departament.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte