El conseller de Turisme, Jaume Bauzà, ha enviat una carta formal al president de l’ens aeroportuari, Maurici Lucena
El Govern exigeix a AENA la retirada immediata d’una campanya publicitària instal·lada a l’aeroport de Palma que associa Mallorca amb el turisme d’excessos. El conseller de Turisme, Jaume Bauzà, ha enviat aquest dijous una carta formal al president de l’ens aeroportuari, Maurici Lucena, en què expressa la “profunda indignació i preocupació” de l’executiu autonòmic.
El lema del cartell, escrit en alemany, diu: “Was auf Malle passiert, wird auf Malle beglichen” (El que passa a Mallorca, es paga a Mallorca.). Bauzà considera que aquests missatges són “absolutament inacceptables” en la principal porta d’entrada a les Illes.
El conseller recorda l’esforç polític, social i econòmic que fan des de fa anys les institucions, el sector privat i la ciutadania per erradicar els comportaments incívics vinculats al turisme d’excessos. En aquest sentit, defensa que Mallorca “no pot ni s’ha de promocionar com una destinació associada al descontrol o a l’excés”.
Per això, el Govern reclama a AENA “més sensibilitat i corresponsabilitat institucional” per protegir la convivència i el model turístic de qualitat de les Illes. Bauzà també considera “especialment incomprensible” que una infraestructura estratègica com l’aeroport permeti una campanya que banalitza problemes que les administracions intenten corregir des de fa anys.
Arran d’això, els grups parlamentaris del PP i Més per Mallorca han presentat diferents proposicions no de llei per demanar al gestor aeroportuari que respecti els interessos de les Illes.
La Guàrdia Civil els va detenir dijous quan els varen interceptar prop de Manacor en haver robat a un domicili a Sant Joan
Al tram que connecta l'autopista amb el Molinar
El conseller de Turisme, Jaume Bauzà, ha enviat una carta formal al president de l’ens aeroportuari, Maurici Lucena