El Congrés tomba els dos decrets d’habitatge amb el ‘no’ de Junts, el PP, Vox i UPN
El rebuig dels quatre partits deixa sense efecte les mesures del Govern i obri un nou escenari polític per a la legislatura
Els ajuntaments podran substituir dues de les deu dates autoritzades per festes locals dels seus respectius municipis
La Comissió Interinsular de Comerç ha acordat per unanimitat els deu diumenges i festius en què els comerços podran obrir a les Illes Balears durant el 2027. Finalment, el 26 de desembre no formarà part del calendari autoritzat, en considerar-se una festivitat tradicional amb un fort arrelament a les Illes.
Les dates autoritzades seran els dies 3 i 17 de gener, 1 i 25 de març, 2 de maig, 1 i 28 de novembre, i 6, 12 i 19 de desembre, segons ha informat aquest dimecres la Conselleria d’Empresa, Autònoms i Energia.
El calendari s’ha consensuat entre el Govern, les organitzacions representatives del petit i gran comerç, els sindicats i les institucions insulars i municipals. Els ajuntaments podran substituir dues de les deu dates autoritzades per festes locals dels seus respectius municipis, d’acord amb el procediment establert.
Els dies 17 de gener i 1 de març són les jornades que han rebut més acceptació com a opcions per fer aquesta substitució.
El conseller d’Empresa, Autònoms i Energia, Alejandro Sáenz de San Pedro, ha presidit la reunió de la Comissió Interinsular de Comerç en què s’ha acordat el calendari.
A la trobada hi han participat representants d’Afedeco, Pimeco, Ascome, Pimef, Pime Formentera i Anged, com també d’UGT, dels consells insulars de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, de la Direcció General de Consum i de la Federació d’entitats locals de les Illes Balears (Felib).
El rebuig dels quatre partits deixa sense efecte les mesures del Govern i obri un nou escenari polític per a la legislatura
No és l'únic sinistre comptabilitzat a la zona en les darreres hores
La Sareb és propietària del pis on viu de lloguer al Carrer des Ramal d'Alaior