La borrasca Samuel deixa 36 incidents a Menorca
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L'any 2021 es denunciaren a les Illes 885 desaparicions, 701 de les quals corresponien a menors
Segons les darreres dades del Ministeri de l’Interior corresponents a l’any 2021, a les Balears es varen presentar 885 denúncies per desaparicions, de les quals 701 correspondien a menors. Una situació que alerta l’Associació SOS Desaparecidos.
La majoria de desaparicions denunciades davant les forces i els cossos de seguretat, concretament el 55%, es resolen durant els tres primers dies, i menys del 10% es perllonguen més de 30 dies.
En l’actualitat, a les Balears hi ha prop de 130 recerques actives. Al portal de SOS Desaparecidos en figuren 24, de les quals hi ha una menor que es va localitzar aquest passat dilluns, i un home que apareix dues vegades. De manera que serien 22 desaparicions.
El grup d’homicidis de la Policia Nacional rep només a palma 150 denúncies cada any. Actualment, investiguen dues d’aquestes denúncies, considerades “inquietants”.
Siguin voluntàries o involuntàries, el patiment dels familiars dels desapareguts és clar. A la majoria dels casos deixen de viure per sobreviure, i, en cas que aquesta situació es perllongui, acaba convertint-se en un sensació de dol permanent.
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
S'estrena un nou tipus de prova, més orientat a les habilitats professionals
El marit de la víctima i diversos testimonis varen evitar que una dona fos introduïda per força dins un vehicle
Menorca roman incomunicada per via marítima