Tres persones ferides en un accident de trànsit a Valldemossa
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
Des de fa més de 20 anys, n’Olga i n’Esther fan feina atenent emergències
Des de fa més de 20 anys, n’Olga i n’Esther fan feina atenent emergències a l’112. En aquestes dues dècades “tot ha canviat molt”, expliquen. Ha canviat la tecnologia: abans feien feina amb mapes de paper; ara, les telefonades arriben ja amb el posicionament de l’alarmant. L’espai i la sala també han canviat, i elles creuen que amb el temps el Servei és més conegut per la ciutadania. El que no ha canviat, diuen, és la manera de fer feina: “Respondre amb calma, escoltar i empatitzar”, explica n’Esther
Cada torn és diferent i comença sense saber què passarà. L’únic que saben que han d’estar preparades. Arriben un poc abans de començar la seva jornada laboral, revisen els incidents i es preparen per al que pugui passar. Darrere de cada telefonada hi ha una vida, històries que marquen, nirvis i moments difícils que, tot i el pas del temps, els continuen afectant. “No tenc cap ritual per desconnectar. De fet, a mi, després de 20 anys encara m’afecten els incidents. L’únic que m’ajuda és saber que estic ajudant les persones. Em consola i em fa continuar endavant. És gratificant saber que ajudes a la gent”, explica amb emoció n’Esther.
Vint anys atenent emergències també canvien la manera de mirar el món. En la vida privada miren carreteres, accessos, rutes… totes dues coincideixen a dir que van amb més precaució perquè saben que tot pot canviar en un instant.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
Els fets haurien tengut lloc al despatx del docent i la Conselleria l’ha suspès de funcions fins a final de curs
S'hi ha duit a terme un simulacre i s'hi han fet obres de millora, limitades a aquest diumenge