A les Illes Balears hi ha 493 habitatges desocupats propietat de grans tenidors. Així ho afirma la Conselleria d’Habitatge, Territori i Mobilitat. La informació, a la qual ha tengut accés IB3 Notícies, correspon a una resposta parlamentària a la petició formulada pel diputat Ferran Rosa, del Grup Parlamentari de Més per Mallorca.
Segons la documentació aportada per la Conselleria, el municipi que més habitatges buits té en el registre d’habitatges desocupats és Palma, amb 196 immobles buits propietat de grans tenidors, seguit de Maó amb 32, Capdepera i sa Pobla, tots dos amb 27, Manacor i Santanyí amb 22, Ciutadella amb 21 i Inca amb 19.
Per illes, Mallorca amb 406 habitatges és l’illa que més habitatges desocupats acumula, segueix Menorca amb 69 habitatges, concentrats principalment a Maó (32) i Ciutadella (21) i finalment Eivissa amb un total de 18 habitatges. A Formentera, no figura cap habitatge desocupat propietat d’un gran tenidor.
Efectius de l'UME de València ja es troben de camí a Eivissa en helicòpter, mentre la resta ho farà durant la tarda. Emergències afirma que persones han quedat atrapades en ascensors i soterranis. Entre les 12.30h-13.00h hi ha hagut "una afectació massiva d'aigua"