L'arxipèlag reuneix el 6% de les companyies del sector a escala nacional
Els bars i restaurants de les Balears es troben en dificultats per fer front a les despeses del seu negoci. La majoria dels restauradors han notat un gran augment dels seus costos a mesura que passen els anys. A més, aquest problema afecta més enllà del mateix sector. Segons explica el propietari del restaurant La Gitana, José Antoni Herbás, un dels problemes més greus que afronta el seu local és la dificultat per trobar personal. “Ens han apujat els preus de tot, però això també afecta els ciutadans i aquells que venien aquí per fer temporada. Abans venien peninsulars, ara amb els preus dels lloguers és impossible”, assegura. L’augment de costos es deu a la pujada dels preus de l’energia i l’alimentació.
De cada 10 bars i restaurants que s’obren a les Balears, 9 no arriben als 25 anys. Més de la meitat dels negocis de restauració tanquen abans de complir una dècada. Aquest factor d’antiguitat és clau per aconseguir crèdits i garantir el pagament a proveïdors, lloguers i nòmines als treballadors.
Alguns propietaris han optat per apujar els preus de les cartes, mentre que altres els mantenen per fidelitzar els residents i minimitzar l’impacte de la temporada baixa.
Tot i els reptes, molts propietaris confien que podran afrontar-los i preveuen una bona temporada d’estiu.