Ha mort Xisco Quesada, el jove mallorquí que va commoure les xarxes mostrant el seu dia a dia amb el càncer
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
L'estratègia balear se centra en la detecció precoç a Atenció Primària
La malaltia renal crònica afecta 47 milions de persones a la UE. Un de cada set adults la pateix, i dos de cada tres no ho saben. L’infradiagnòstic és el gran problema d’aquesta malaltia.
El perfil més habitual és el d’un home, més gran de 65 anys amb alguna patologia crònica, especialment, diabetis o hipertensió. A les Illes Balears, 120.000 persones pateixen malaltia renal crònica; de les quals 1.300 reben tractament renal substitutiu, com ara la diàlisi peritoneal, que els permet tenir més autonomia.
A l’Hospital Joan March ha tengut lloc avui la Jornada “l’Estratègia Renal Crònica al Sistema Nacional de Salut”, organitzada per l’associació ALCER, la Societat Espanyola de Nefrologia i la Direcció General de Prestacions i Farmàcia.
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals