Els caravanistes clamen contra l’ordenança de trànsit de Ciutadella
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut

El sindicat ha convocat protestes arreu de l'estat. Demanen una major inversió en la sanitat pública
“Psicològicament, hem tocat fons per tot allò que hem viscut i hem vist sofrir. Físicament , hem fet moltíssimes més hores de les que hauriem de fer, en condicions de falta de personal i material”. Són paraules d’Esther Aparicio, infermera d’urgències de l’Hospital Son Llàtzer.
Segons SATSE, la pandèmia ha deixat palesa la situació de precarietat que pateix la sanitat. El Sindicat d’Infermers calcula a les Illes falten 3.000 infermeres per arribar a les 9.000 i assolir la mitjana europea de 9 professionals per cada mil habitants. A més, asseguren, 1 de cada 4 d’aquests treballadors té contractes temporals.
“Continuam tenint entre un 20 i un 25% de treballadors en situació de temporalitat, de precarietat”, assegura Jorge Tera, secretari general de SATSE a les Illes. “Hi ha trenalladors que firmen contractes cada tres mesos, els canvien d’una planta a una altra… És urgent una nova convocatòria d’oposicions amb l’objectiu de tenir el 100% de les plantilles fixes i estables”, afegeix.
Demanen també que surti endavant la iniciativa legislativa popular que presentaren al Congrés per impulsar una llei de Seguretat del Pacient i poder tenir un màxim d’usuaris per infermera. Reclamen, a més, pujar del 6 al 9% la inversió del PIB en sanitat pública, fer una jornada laboral de 35 hores i poder jubilar-se de manera anticipada als 60 anys.
Aquestes concentracions s’han convocat avui arreu de l’Estat. A les Illes, s’han fet als hospitals de Son Llàtzer, Can Misses i Mateu Orfila. SATSE anuncia més concentracions i la possibilitat de fer una vaga a escala nacional si no rep una resposta del Ministeri de Sanitat.
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Segons el Servei d'emergències 061, el menor caminava per la voravia quan un camió li hauria colpejat el cap amb el retrovisor
Aquesta cursa va ser una idea d'un grup d'amics del poble i ha acabat convertint-se en una de les cites més importants del municipi
30 estudiants de 15 països participen a l'estada lingüística de l'Institut Ramon Llull