Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

L'obra "Cec tocant la samfóina" del pintor barroc Georges de la Tour forma part de l'exposició "De gira por España"
És “Cec tocant la samfóina“ del pintor barroc Georges de la Tour, una de les obres que formen l’exposició “De gira por España“ amb la qual el Museu del Prado celebra el seu bicentenari. Ara, aquesta obra mestra del segle XVII, és al Museu de Menorca i es podrà veure durant un mes.
L’obra s’obrirà al públic dilluns, quan també se’n durà a terme la presentació. Però abans se n’ha hagut de fer el trasllat. Una feina ben especial que, per exemple, fa que per seguretat no s’informi prèviament ni del dia ni dels mitjans de transport que s’empren. A més el quadre viatja custodiat per la Policia. També és imprescindible l’ambient controlat, que ha d’oscil·lar entre el 20 i els 22 graus i a l’entorn d’un 50% d’humitat. Mesures que se segueixen al peu de la lletra, des que una empresa especialitzada embala l’obra a El Prado fins que avui dematí s’ha obert, inspeccionat i penjat.
En aquest cas el trasllat ha estat excel·lent. De manera que el quadre de Georges de la Tour ja presideix una de les sales del Museu de Menorca, l’únic de Balears que participa de la gira itinerant del Prado.
L’obra barroca ‘Cec tocant la samfoina“, valorat en 8 milions d’euros, s’exposarà al Museu de Menorca fins al 4 d’agost.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella