L’Agència Balear de l’Aigua no ha comptabilitzat els costos d’amortització de la planta pel plet amb l'Estat
Ciutadella tindrà l’aigua més barata de tot Balears, tal com va assegurar el conseller de Medi Ambient al ple del Parlament, però només dos anys. El litigi que manté el Govern amb l’Estat sobre qui ha d’assumir el cost de la dessalinitzadora de Ciutadella és el que ha permès que l’Ajuntament disposi d’un preu inferior a la resta. I és que els càlculs de l’Agència Balear de l’Aigua no comptabilitzen els costos d’amortització de la planta, ja que fins que no acabi el procés judicial no se sabrà qui els haurà de pagar. Per això s’ha fet un contracte de només dos anys, prorrogable per un tercer. Un cop finalitzi caldrà revisar les tarifes.
A Formentera el cost de produir aigua dessalinitzada és de 1 euro amb 96 cèntims mentre que a Eivissa i a Palma d’1 euro amb 25 cèntims.
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament
Segons assenyalen, la infraestructura condiciona el creixement d'un sector amb demanda, diuen, d'aquestes embarcacions recreatives de grans dimensions