Júlia Saura, autora d’unes carotes de Sant Joan que “fan festa”
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
La jutgessa no veu negligència en l'actuació dels professionals que varen atendre el jove senegalès a l'hospital d'Inca
201
La jutgessa del cas Alpha Pam absol la metgessa i l’infermer que havien estat jutjats per homicidi imprudent arran de la mort del jove senegalès per tuberculosi. La magistrada no veu delicte en l’actuació dels professionals que varen atendre la víctima a l’hospital d’Inca. Diu que el varen assistir, que li varen donar medicaments i que li varen advertir que si no millorava havia de tornar. I recorda a la sentència que el pacient no va tornar a l’hospital. A més, apunta que el símptomes de la tuberculosi es podien confondre amb els d’una malaltia respiratòria.
La magistrada conclou que no va morir per una negligència mèdica sinó per una suma de diverses circumstàncies, com que “per part del PAC de Can Picfort no es va comunicar a epidemiologia que hi havien sospites d’haver trobat un cas primari de tuberculosi”; la pròpia situació d’irregularitat d’Alpha Pam, que, amb la normativa vigent, l’impedia tenir assistència a la sanitat pública i, a conseqüència d’això, el mateix Hospital d’Inca exigia un “compromís de pagament” a les persones en situació irregular per poder ser ateses, cosa que “podria dissuadir els malalts a acudir als serveis sanitaris”.
L’acusació particular reclamava un any de presó
La família de la víctima era l’única acusació del cas, ja que la Fiscalia havia demanat al judici l’absolució dels acusats. La família del migrant sense papers reclamava per als professionals sanitaris que el varen atendre un any de presó, tres d’inhabilitació per exercir la seva professió i una indemnització de 150.000 euros.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
José Capó, s'Homo des Be, farà 89 visites i dos tocs de dol aquest Diumenge des Be
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027