Joan Rabassa, de 17 anys, corona el pi de Pollença
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Han d'indemnitzar, amb quasi 1 milió i mig d'euros, els 34 ferits i la mútua que els va atendre
Foto: EUROPA PRESS
123Els 7 acusats per l’accident de tren de Sineu pacten amb el fiscal i reconeixen 25 faltes de lesions per imprudència. Queden absolts perquè aquests fets estan despenalitzats des de la reforma del Codi Penal del 2015. Però sí que han d’indemnitzar, amb quasi 1 milió i mig d’euros, les 34 persones que varen resultar ferides i la mútua que va atendre part dels afectats.
La major indemnització, prop d’1 milió d’euros, és per al maquinista. Pateix importants seqüeles a causa del sinistre. Necessita cadira de rodes i ha hagut d’adaptar el seu domicili. A l’interventor li corresponen prop de 100.000 euros pels danys. També a ell se li ha reconegut la incapacitat per fer la seva feina. Les asseguradores ja varen consignar els doblers als jutjats i, a partir d’aquest moment, els perjudicats començaran a cobrar.
L’accident es va produir el maig del 2010. Quan faltaven 400 metres per arribar a l’estació de Sineu, el tren va col·lidir amb un mur de formigó que havia caigut i va descarrilar. Els acusats són tècnics responsables del projecte i les obres que es varen fer a la línia Inca-Manacor i un representant dels Serveis Ferroviaris de Mallorca.
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
La celebració de Sant Antoni ha quedat a mitges
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari